maritpaatur.blogspot.com
Min gamle blog hvis noen vil lese, den funker ikke å skrive på lenger, men den er lesbar...

mandag 20. februar 2012

Da Nang- Hanoi 2-0


Igår var en veldig fin dag! Tross til tretthet og lite søvn etter helgas strabaser tok vi turen inn til Da Nang, for å få litt sportslig innslag i studiehverdagen vår. Da Nang er Vietnam's tredje strørste by, og ligger 25 km fra Hoi An. Vi var en hel gjeng som fylte opp et par mini-vans, og dro avgårde.

Den berømte sportsbegivenheten var en fotballkamp i den hjemlige vietnamesiske ligaen. Hjemmelaget Da Nang spilte mot topplaget Hanoi. Da Nang lå selv på 4. plass før kampen starter. Det som er litt morsomt er at det er samme mann som eier begge klubbene. Hva det har å si for kampen viten ikke.. Men ved endt kamp lå begge lag på delt 1. plass, tilfeldig?



Det var en spennende kamp med mange sjanser, mange liksom skader, mye høye ben og sleivspark på banen, utenfor banen var det masse trommer, live keyboard på høytalerne og god stemning på tribunen! Stadion var stor, masse folk men noen steder litt glissent på tribunen. Bortelaget hadde stilt opp med ca. 20 tilskuere. De fleste holdt selvfølgelig med hjemmelaget Da Nang, inkludert oss! Vi fikk plass sammen med fansen/ supporter klubben. Det var veldig gøy! Masse flagg, "bannere" og konfetti, og vi var midt i det hele. Supporterklubben hadde en sjef, som tok seg av det logistiske ved kamprop, trommer og musikk. Han var bokstavelig talt dirgent, med håndbevegelser og fingre som pekte i alle retninger, imponerende at de i det hele tatt fikk med seg hva han ville....




Som dere sikkert skjønner av bildene så var hjemme lagets farge oransje. De hadde helfargede lekre orange drakter. Kampen endte med 2-0 seier til Da Nang, til stor glede for hjemmepublikumet, inkludert oss. Da var det jubel og sang! :)

Jeg vil tørre og påstå at, bortsett fra oss så var 98% av alle tilskuere menn. De få damene som var, var selgere som solgte mat og rengtøy. Etter endt kamp var det samlet seg en horde med unggutter bak oss, de kikka nysgjerrig og stilte velvillig opp på bilder. Det var visst noe som var mere spennende en selve fotballkampen... :)


Etter kampen dro vi ut og spiste local food, også gikk turen hjem til Hoi An igjen.

En annen bra ting med gårdagen var at det gikk opp et lys for meg og Henriette. Vi bytter rom her en gang i første uke, og på det nye rom har vi hatt litt problemer med varmtvannet. Det har bare vært varmt vann et par ganger, ellers er det iskaldt, så det har ikke vært så kult å dusje. Og vi har itte funnet ut av hva som er feil eller hvorfor det er kaldt, til slutt fant vi oss bare i det. -Meeen, igår fant jeg ut at vi hadde slått av varmtvannsberederen ved et uhell, så nå er det slått på igjen, og varmet er varmt. Så nå gleder vi oss til neste dusj! :)

Ellers er det noen 'rainy days' i disse dager, litt kjedelig, men også litt gøtt att det itte er så varmt.. Dere får rapport fra de seneste dagers heldelser snart! 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar