I dag er det søndag, og i går var det lørdag. Og lørdag betyr som regel fest, ja dere kjenner meg! Men det var ikke hvilken som helst fest, nei det var velkomstfest! :)
Og det var kjempegøy!
Vi tok bussen ut til studiesenteret vårt, hvor de hadde pyntet opp med lys i alle farger og lamper i trærne. Det var egen DJ. Bål på stranda. Goood mat. og selvfølgelig bar med alt det gode (les: øl).
Vi fikk servert mat, blanding mellom vietnamesisk og vestlig. Så det var noe for enhver smak. Kjempegodt som vanlig. Når middagen var ferdig ble det tent bål på stranda, og det var limbodans for de spreke. Jeg imponerte meg sjøl, trudde itte jeg var noe særlig flink til det, men det var jeg. Tror nok det var nybegynner flaks. Også var det fest, musikk og dans natten lang. Av hensyn til naboene dro vi ut på by’n ved midnatt, der fortsatte festen med dans på biljardbordet. Når klokka var fem hadde jeg dansa fra meg og dro hemmat. En morsom kveld med bra folk.
Er ikke så mye å fortelle, jeg lar bildene formidle stemningen…
Dans dans dans..
Dans overalt, også på biljardbordet.
Bo, Katrine og Signe.
Se så koselig vi har det:)
Mine bordkavalerer
Katrine, Signe og Tuva.
Bål på stranda
Dans dans dans..
En stk glad trysling, Hanna :)
Detta er Carina, Hanna, Maja og Live.
Itte bli skremt om dem ser litt gale ut, dem er veldig greie altså.
Itte bli skremt om dem ser litt gale ut, dem er veldig greie altså.
Vi venter på bussene som skal frakte oss ut på by'n.
Dansk-gjengen. Signe, Marit, Tess, Pernille og Katrine.
Dans overalt, også på biljardbordet.
Jeg sov som en stein til langt utpå formiddagen. Dem har visst hamra og banka og bygget hele morgenen, men det har a Marit itte fått med seg. Heldigvis! Jeg skal innrømme at dagen i dag har vært Søndag med stor S. Men å sitte i senga og ordne bilder, skrive blog og skrive dagbok hører også med til gjøremål som skal utføres. Ble også pizza på senga til frokost (hihi). Man lever vel livet.. Jeg har brukt en del av tiden i helga på hotellrommet og slappet av og ordnet sånne ting. Neste helg skal vi ut og oppleve! Men noen ganger er det også gøtt å stenge seg inn på rommet og være litt for seg selv. Det er jo så mye som skjer og så mye folk hele tiden. Det elsker jeg jo, men alle trenger en pause.. :)
Denne uka har vi hatt forelesninger med Dr. Chin fra universitetet i Hanoi. Mest om Vietnam og dets historie, struktur, politiske system, utdannelse, religion og etniske minoriteter. Veldig spennende, Vietnam er et ganske komplekst land. Det er gøtt å ha med seg når vi nå til uka starter på selve utviklingsstudiet. Jeg gleder meg veldig til å komma i gang med det, blir spennende og se hva det handler om.
Vi har hatt fri om ettermiddagen hver dag denne uka, og vi har fått tilbakemelding på oppgava vi skrev før vi dro. (Jeg besto!) Så vi har brukt tida på stranda, lest lekser og spilt volleyball. Har cruisa litt rundt på sykkelen og blitt kjent med nærområdet. Dere skal få en sightseeing rundt i byen snart. Veldig fint og koselig er det her i hvert fall. Ellers har vi spilt biljard og selvfølgelig også drukket litt øl:)
Det er fryktelig mange følk her, med psykologi studentene er vi over 90 pers, men jeg har funnet min plass hittil i hvert fall. Har fått noen veldig gode venner allerede som jeg merker jeg kjem tell å fortsette å henge med etter att jeg kjem hemmat. Men samtidig møter man også nye folk og blir kjent med nye nesten hver dag. Så det er arti. Henger som sagt mest med danskegjengen (Katrine, Signe, Tess og Pernille) og Carina-Hanna-Maja-Kaia gjengen. Det to ganske så artige karer her Bo og Bjørn. Bo er adoptert fra Sør-Korea, så han får hele tiden kommentaren ”look like chinese” av de lokale. haha. Er selvfølgelig også mye sammen med roomie'n min. Henriette og jeg trives bra i hverandres selskap og vi har det veldig koselig på rommet vårt.
Henriette og meg klare for fest.
Henriette og meg på fest.
Fortell meg hva som skjer hjemme.. Er det noe nytt? Noe sladder og snadder? Eller bare hverdag som skal deles? Har skjønt vi har ett eksotisk innslag i MGP finalen. Kult. Det er forresten morsdag i dag så vil benytte anledningen til å gratulere min kjære mamma med morsdagen. Det blir tredje hilsen. En på mobil, en på face og en på blog. Takk til teknologien. Jeg har forresten skype (marit.moberg) hvis noen vil skype. Jaaa! :)
Dett var vel dett for denne gang.
Neste gang blir det mere om studiet og Hoi An. Så bare gled dere.
Nå skal jeg se film med dissa jentene. Carina og Maja.
Bye.
Forresten så er det jaggu meg bryllup her i Hoi An også. Var vitne til ennå en bryllupsfotografering igår. Det skal dere slippe å se bilde av. Men de er altså overalt. Kanskje det er et tegn på at jeg bør gifte meg snart?
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar