maritpaatur.blogspot.com
Min gamle blog hvis noen vil lese, den funker ikke å skrive på lenger, men den er lesbar...

fredag 23. mars 2012

Festlig langhelg!

Bare et lite skrytebilde til å starte med..... Detta var på studiesenteret idag!


Lenge siden jeg har skrevet. Har vært lite tid til blogging i det siste. Forrige helg hadde vi frihelg, hvor vi var en gjeng som tok turen til Hanoi! Superkult! Elsker Hanoi mer og mer for hver gang jeg er der... :)

Okay, were to start!? Er jo over to uker siden jeg skrev sist kan jeg se. Hm.. Hva har jeg gjort de siste to ukene? Det har ihvertfall gått med mye tid til skolearbeid. Når jeg kikker gjennom kompendiet, er det jammen meg mange tekster jeg ikke har lest, og mye jeg ikke har vært igjennom, men likevel synes jeg det har vært mye skole..Vi har brukt mye tid på gruppedannelser til de siste to ukene. Vi skal skrive gruppe prosjekt oppgave, og det har tatt mye tid å finne sin gruppe, bestemme tema og ikke minst gjøre research. Jeg har funnet en superbra gruppe, med et superspennende tema!! Vi gleder oss til å ta fatt på det! Skriver mer om det senere....

Hva ellers har jeg gjort?

Forrige helg hadde vi kostyme fest, hvor temaet var 'wedding'. Det var rett og slett et vietnamesisk bryllup mellom Miss. Gunnar og Hr. Alise, to av elevene på studiet. Studiesenteret var pyntet opp på vietnamesisk vis, det var kake og champagne, DJ, Brudegutten i vakker bryllupskjole, god mat, taler og selvfølgelig masse gjester. Gjestene var oss. Vi hadde på forhånd fått tilfeldig tildelte roller, og det var alt mulig forskjellig. Noen var heldige, andre mindre heldige. Jeg var av de mindre heldige "Bangkok Ladyboy, showing alot of legs and known all the sleezy partytricks." 
Det var ikke så lett for meg å prøve å være så mye dame som mulig. Et par timer før festen hadde jeg ingen ide om hvordam jeg skulle gjøre det. Men så dro jeg ut og fant en forferdelig knallrosa kjole, sminke, en dorull som penis. Også var jeg visst klar! Det var den dårligst utkledde ladyboy ever tror jeg, men samma det! Det værste er att jeg fikk komplementer fra folk som syntes jeg var fin og hadde fin kjole....
Men gøy var det ihverfall!! :) Det var en helt topp fest, hvor det gikk i Gin & Tonic og masse dansing!
Et lite utvalg bilder fra hendelsen.... :)

Det lykkelige brudepar! Miss Gunnar og Hr Alise


Kake, champagne og fyrverkeri


Mange gjester skulle ha sine bilder..


Brudeparet slipper ikke unna tyske leker på bryllupsdagen...
En persons hode og foter, en annen persons hender. Det er både ting som skal spises og drikkes..


Kristoffer (tysk turist) og Kristian (noe med en dame og en siamesisk tvilling som er død)
Detta er mine tennisbuddies. Dem ser kanskje litt tvilsomme ut her, men er fine folk!


Glade gjester i tidenes bryllup :)


 Noen kikker under kjolen til ladyboy fotografen..


Dans natten lang....


Sist men ikke minst: Langhelg i Hanoi!!


Vi hadde langhelg fra torsdag til mandag. Onsdag kveld tok Henriette og meg flyet sammen opp til Hanoi, hvor vi etter hvert møtte resten av gjengen. Vi bodde på Hanoi Bckpackers Hostel, hvor jeg nå har vært noen ganger. Et veldig hyggelig og sosialt sted, hvor du bor på dorm. Det er masse andre backpackere, de har rooftop med burger og øl. Det er fest og masse nye folk å møte!! Det hadde ihvertfall jeg bruk for, komme bort fra Hoi An, møte nye folk, gjøre noe annet, ikke tenke på skole og bare chille! :)
For å si det sånn, det var ikke mye avslapping. Det ble en lang fest med bra folk usannsynlig mye morro!

Torsdag brukte jeg det meste av tiden i tattoo- studio, dere kan jo tenke dere hva jeg gjorde der.. :) Jeg kan ihvertfall si at jeg er veldig fornøyd!
Lørdag var dagen da vi skulle ut på tre- dagers båttur i Halong Bay. Vi var tilsammen 13 pers som dro sammen. Ikke nok med det, det var også gebursen til både Henriette og Katrine. Så det skulle feires. Men dagen ble ikke helt som vi hadde tenkt.  Både Katrine og spesielt Henriette som hadde gledet seg utrolig mye til gebursene sine fikk en litt annen dag enn de hadde tenkt seg...

Her kommer historien om vår Halong Bay tur, som ikke ble så mye av:

Etter en nesten 4 timer lang busstur ankom vi endelig Halong bay. OPPTUR
Da vi sto på brygge omgitt av tusen turister fikk vi beskjed om att det var for mye tåke så vi måtte vente, guiden visste ikke hvor lenge. NEDTUR. 
Etter en liten stund var vi noen av få som fikk komme ut på båten og spise lunsj. OPPTUR
Båten var superfin. DOBBELT OPPTUR. 
Vi måtte vente en stund på maten og var veeeldig sultne. NEDTUR. 
Da maten første kom var den utrolig god, og vi fikk øl til. OPPTUR. 
Det var fortsatt tåke og vi visste ikke hvor lenge vi måtte vente på båten. NEDTUR
Vi sang for bursdagsbarna, spiste kake og hadde gaveutdeling. OPPTUR. 
Vi ventet og ventet på å få vite hva som skulle skje. NEDTUR
Guiden visste ikke noe, han måtte vente på svar fra sin manager. DOBBELT NEDTUR
Vi fikk tilslutt beskjed om att vi mest sannsynlig ikke kunne reise ut! TRIPPEL NEDTUR. 
Vi ringte hostellet vi hadde booket gjennom. Der fikk vi forskjellige alternativer over bva som kunne skje. En av dem var att vi kunne velge å dra hjem med det samme og få igjen pengene for hele turen. OPPTUR.
Det ble enstemmig vedtatt. DOBBELT OPPTUR. 
Vi hoppet av båten. Ble losjert inn på en cafe, hvor vi måtte vente mer. Vente, vente, vente. NEDTUR.
Rundt kl fire (da begynte vi å bli litt utålmodige fordi bussturen tok jo 4 timer og vi ville tilbake for å feire bursdagsbarna) fikk vi beskjed om att alle bussene var fullle så vi måtte vente til kl sju! DOBBELT NEDTUR!!
Etter mye venting, snakk fram og tilbake fikk vi komme med på en lokalbuss til Hanoi. OPPTUR!!
Da vi kom på bussen var den stappfull og vi måtte sitte på små plastikkstoler i midtgangen. Og jeg måtte på do! NEDTUR. 
Bussturen tok lang tid, men tilslutt var vi framme i Hanoi. Da sto det en egen taxi klar som skulle frakte oss til hostellet. OPPTUR.
Christina kom til Hanoi samme dag, var meningen vi skulle møtes mandag etter båtturen før jeg dro hjem igjen. Jeg visste ikke hvor hun bodde, men håpet hun bodde på samme hostel. Da jeg gikk for å sjekke satt hun fader meg på rooftopen med en øl i hånda. Gjensynsglede!! DOBBELT OPPTUR. 
Vi måtte fort videre, stress, for det skal være stille på hostellet kl ti. Vi dro med 'partyfiksern' på hostellet til et utested. Normalt er det kule utesteder de tar oss med til. Men ikke idag, selvfølgelig. Det lå midt imellom to motorveier og det var ingen folk. NEDTUR. 
Vi visste ikke om vi skulle bli eller gå, ble ikke helt enige. Vi delte oss opp. Chris og jeg ble att. Plutselig kommer Henriette tilbake, hun har mistset iPhonen sin! DOBBELT NEDTUR. 
Hun går tilbake for å kikke etter den. Den var der! OPPTUR
Vi fortsatte festen på samme sted, hvor det nå hadde kommet masse folk og var masse liv. Gjengen var samlet igjen. Det var dans og øl! DOBBELT OPPTUR. 
Henriette fant seg en kar. LYKKELIG AVSLUTNING!

Det var lørdagen, en følelsesmessig berg- og dal bane! Spesielt for Henriette som hadde bursdag! Som Henriette sa dagen etter "Jeg er helt utslitt følelsesmessig og får helt vondt av å tenke på det" hehe
Men når man tenker tilbake nå var det en utrolig fin og innholdsrik dag som kommer til å bli husket..

Båten vår og masse masse tåke!


Bursdagsbarnene med kake og gaver. 
Jeg hadde laget album til Henriette med bilder av vår tid sammen i Hoi An. Det ble hun veldig glad for


Busstur hjem. Slitne folk. Og litt trangt kanskje...


Tilslutt kom vi fram!



Da det ikke ble noen Halong Bay tur hang vi bare rundt i Hanoi's gater.
Kikka, shoppa, spiste, satt, skravla, lo, kjørte taxi, fikk massage og var nysgjerrige.
Og itte minst så fikk vi tatt oss en fest eller to....


Gjensynsgleden var stor!!




Playing beerpong!!


St. Josephs Cathedral


Utsikt over Hoan Kiem Lake i gamlebyen


Fargerike Hanoi og fargerike Chris!


Café og pizza dagen derpå!


Typiske gateselgere


Kjempefin maleributikk. Jeg kjøpte med et stort maleri og Chris ble helt facsinert av butikken


Trafikken i Hanoi er noe for seg selv, og kan være en utfordring for alle og enhver...


Tryslinger i Hoi An gater er ikke bare bare... Men denna jenta har vært med en vinternatt før ho!


Nå er vi tilbake til hverdagen i Hoi An! Vi rakk alle sammen akkurat og virkelig få backpacker- og feriefølelsen, før hverdagen tok oss igjen... Det har virkelig vært noen harde dager på skola etter att vi kom att, vi startet jo med dobbel forelsening i stekende varme + gruppemøte første dagen. Puuh!
Jeg er litt lei meg nå, for at jeg ikke skal reise mer enn to uker etter at studiet er ferdig! Det er bare en så herlig følelse å reise rundt, møte folk og være fri :) Men så skal man vel også være glad for at man i det hele tatt kommer seg ut i verden :)

Lørdag kjem Chris til Hoi An! Da skar vi kose øss! 
Bye for now!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar