Da jeg kom fram til flyplassen i Hanoi måtte jeg vente litt på bagasjen før jeg fant en minibus som skulle frakte meg inn til byen. Det var en vietnameser som skulle av ved "the lake" -sjøen og det skulle forsåvidt jeg også, så jeg hoppa av sammen med han. Vi så ingen lake, og der sto vi midt i Hanoi, men trafikken som suste forbi.. Ehh.. men jeg tok fram kartet og vendte det både opp og ned. Da fant jeg til slutt ut av att jeg var to kvartaler unna hotellet mitt og han var tre kvartaler unna sjøen.. Perfekt! :) Tok meg under 5 min og gå! Jeg bor på dorm sammen med 11 anrde, på Hanoi Backpacker Hostel. :)
Da jeg hadde funnet meg tilrette på rommet og i senga fant jeg ut av att jeg var ganske trøtt. Så jeg sovna med det samme... Gårdagen gikk da ikke med til så mye annet enn sove, spise og lese! Men nå har jeg da fått tatt igjen søvnen ihvertfall! ...og selvfølgelig fikk jeg drukket en Bia Ha Noi. Bia betyr øl!
Bia Ha Noi
Idag har jeg heller ikke gjort så mye annet enn å sove, lese, ordne musikk på datan, lese nyheter og vært en liten tur rundt i byen. Det er ganske kaldt her nå, 15 grader og regn. Så jeg kjøpte meg en jakke, som jeg sikkert får bruk for en dag til... Fra og med lørdag er det meldt sol og 25 grader, og det blir bare varmere og varmere framover. Også skal jeg jo snart begi meg sydover til Hoi An.
Hanoi er en by med nesten like mange sykler og mopeder som innbyggere. Det er trafikk over alt, det er ikke såå vanskelig å komme seg over gata som folk sier. Man må bare satse, og det gjelder om å ha øynene og ørene med seg. Jeg har gått en tur rundt i 'Old Quarter' -gamlebyen. Her er det masse liv! Masse å både se og lukte og ikke minst kjøpe!
Jeg gikk en tur rundt sjøen. Det er litt grått ettersom det regner og er overkyet. Men fordelen med det er att man ikke merker eksosen og den forurensende luften så godt. Midt i turen min rundt sjøen havnet jeg i noe som ligent et bryllup. Masse folk i finstas og pynt og blomster over alt. Kjempefint! -og jeg havna selvfølgelig midt i fotografeningen av brudeparet. Mange stoppet opp og kikket og tok bildet. Inkludert meg. Det var også gjester som ville ha bilder av meg. Han var helfornøyd etter å fått tatt et bilde. "Vely futiful!"Det var også en som mente jeg skulle ta bilde sammen med brudeparet. Det fikk jeg heldigvis avverget! Et utvalg fra mine knips på turen rundt sjøen.
Shoppingsenter
Hoan Kiem Lake
Typisk lokke-turister bod.
Bryllup?
Bryllups Idyll.
Fotosession
Flotte blomster oppsatser overalt.
Dett var dett for denne gang. Er itte så mye spent å melde om hittil egentlig, men. Tenkte jeg skulle si fra att jeg var framme. Litt usosial er jeg om dagen også. Har itte prata med noen, men er gøtt å bare være litt for seg sjøl også. Blir nok folk rundt meg de neste par månedene, tror jeg....
Nå skal jeg opp på "rooftop bar" og få meg litt og spise og drikke. Kanskje være litt sosial. Vi får se.
Har en bok jeg skal lese ut før jeg begynner på skola også, mangler ca 300 sider.
Skjer det noe spenndne der du er?
Hei, godt du vel framme :)
SvarSlettFine bilder du tok.
klem paps
Bare glad for at du itte ble brud i det bryllupet...:)
SvarSlettHilsen mamsen