maritpaatur.blogspot.com
Min gamle blog hvis noen vil lese, den funker ikke å skrive på lenger, men den er lesbar...

mandag 23. april 2012

Eksamen og mimring...

Time for en liten update!

Nå er det en uke til hjemreisen min!! Det nærmer seg med stormskritt!
Den siste uka har jeg sittet med eksamen stort sett hver dag. Vekkeklokka har stått på 08:00 nesten hver dag. Noen dager har vært veldig effektive, mens andre har vært knapt så effektive. Men jeg har vært flink synes jeg.. Er nesten ferdig nå! Mangler litt småtterier her og der.. Det er gøtt :)
Imorgen drar jeg ut på Cham Island igjen. Tar noen dager der for meg selv, mens jeg gjør det siste på oppgava. Merker att jeg begynner å bli rastløs her i Hoi An, og det er spesielt vanskelig å ta seg sammen til å gjøre det siste, når det er så mange ting en skulle ha gjort og de siste folka som er igjen her, som man gjerne ville hengt litt mer med og ikke minst mange man skal si farvel til...
Så jeg tenker att et par dager på Cham Island vil være midt i blinken!
-og når jeg blir ferdig med oppgava blir det å chille på stranda, lese bok og nyte siste tid med sol og hav her i Vietnam. Det har ikke blitt særlig mye strandliv på de 3 mnd jeg har vært her, så det blir gøtt! :)
Været har heller ikke helt vært på vår side igjennom oppholdet. Selvom det den siste mnd har vært veldig varmt og godt, så kom det en liten regnskur for et par dager siden... Og når det regner her i Asia, ja da regner det. Det kom helt plutselig og uten forvarsel.. -og regnværet hadde tatt med seg både torden og lyn.. Det slo ned rett nedi gata og tordna sekundet senere....




I og med at jeg drar ut til Cham imorgen er det mange jeg skal si hadet til i kveld, det er faktisk litt trist... Det er liksom de siste som er igjen! De fleste av dem ser jeg på Roskilde så det blir bra! :)
Ekstra trist blir det å skulle si farvel til Henriette, som jo har vært en stor det av oppholdet mitt her i Hoi An. Vi har jo tross alt bodd på rom sammen i snart 3 mnd nå :) Men Henriette skal ut og reise i 1 1/2 mnd til, så det blir gøy for ho :)

Det er ellers ikke så mye a rapportere fra den siste uka, bortsett fra eksamensskriving, og det er jo ikke så spennende. Så da tenkte jeg at jeg ville legge ut litt unpublished bilder fra den siste tiden. Ettersom jeg jo fikk repartert kamera mitt her første uka, har jeg for det meste brukt det.. Men jeg har også brukt mobilen en del, så her kommer noen unpublished mobilbilder fra Hoi An og Vietnam. Så kan jeg mimre og dere kan mimre med meg, på noen av de hendelser jeg har vært med på i Viet!

Øl og pensum er ikke dumt sammen.. 
Ettermiddagsølen mens sola skinner og man leser er nesten den beste..


Vårt fantastisk vakre studiesenter!!


Kommer til å savne dette "kontoret"..


En klassisk Hoi An restaurant, med utsikt..
Dette kommer jeg også til å savne!


Min bedre halvdel gjennom tre måneder..
Kommer definitivt også til å bli savnet!


Hanoi's gater..


Chris, som jeg jo fikk møtt både i Hanoi, Hoi An og Saigon :) Takk for noen fine dager!


Trafikken i Vietnam er et kapittel for seg selv...


Jeg ble 26 år i Saigon! Vi kjøpte verdens beste kanelbolle, og Kiki hadde tatt med flagg til meg! :)
Hurra for meg!!


Fantastiske Mr. Vinh, som igjennom oppholdet har hjulpet oss med alt hva vi har bruk for. Vår alles kjære far i 10 uker. Han har gjort alt fra å fikse visum, fikse internett på hotellet og lage fester.. :)


God stemning på avslutningfesten vår :)


Spise, drikke og ha det gøy, det er noe vi kan!


Danseløver :)


En nydusja Henriette beskuer Kristoffers håpløse pakking. 
Nei, denne kofferten får du ikke lukka... Her må det pakkes om!



Ser de fleste av dere om en liten ukes tid! 
Før det venter som sagt Cham Island og Saigon noen dager. Førs turen går videre til Købenahvn, 1. maj i Fælledparken og gamle gode kjentfolk!
I sommer, altså mai og juni skal jeg forresten jobbe på Folven camping ved Stryn. 
Så kommer jeg til Trysil!
See ya!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar